Μνήμη Ευαγγελίας Μενδρινου Παλαμά



 Όλοι στη Σαντορίνη συγκλονιστήκαμε με την είδηση του πρόωρου χαμού μιας πολύ σημαντικής γυναίκας της Ευαγγελίας Μενδρινού Παλαμά, κόρης των πρωτοπόρων της υγιούς τουριστικής ανάπτυξης Παλαμά και Μόσχας, που συνέχισαν την οικογενειακή παράδοση συνδυάζοντας πάντα την ποιότητα με τη σωστή οικονομική ανάπτυξη χωρίς να προδίδουν τις ρίζες και την ιστορία του νησιού μας.

Με την οικογένεια με συνδέουν πολύχρονοι δεσμοί από την εποχή των γονιών μου και η Μόσχα αποτελούσε για μένα πάντα πολύτιμη άγκυρα με τις ρίζες μου στο νησί. Την Ευαγγελία την γνώρισα κατά τα εφηβικά της χρόνια όταν είχαν έλθει στον Πειραιά, μέναμε σκόπιμα κοντά και ήταν μαθήτρια της μητέρας μου. Έπειτα η ζωή μας σκόρπισε. 

Την ξανασυνάντησα το 2013 με την ευκαιρία της ομιλίας μου για τα πυρηνικά στο Μπελλώνειο https://mariasot.blogspot.com/2013/11/blog-post_4405.html.

Συνέπεσε με τα γενέθλιά μου, που εξελίχθηκαν στα ίσως πιο ευτυχισμένα της ζωής μου, αφού η Ευαγγελία επέμεινε να με φιλοξενήσει στο Aresana και να μου προσφέρει δώρα και γιορταστικό τελετουργικό, που σε αυτή την ηλικία είχα ξεχάσει. Η γενναιοδωρία (όπως η μαχητικότητα και η συνέπεια) ήταν ένα από τα εξέχοντα χαρακτηριστικά, που είχε κληρονομήσει από τη Μόσχα.

Την επομένη με την φροντίδα της Μόσχας μίλησα στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο στα Φηρά κι ένιωσα ξανά δεμένη με τη συνέχεια του τόπου και την ελπίδα για το μέλλον του. https://mariasot.blogspot.com/2013/11/blog-post_4.html

Έκτοτε συναντιόμαστε τακτικά κάθε φορά, που επισκεπτόμουν το νησί κάθε χρόνο παρά τις τόσες ασχολίες της ερχόταν και μας τιμούσε στο πανηγύρι της Ποταμιώτισσας, ενώ ολοχρονίς επικοινωνούσαμε ηλεκτρονικά και η εκτίμησή μου για την ποιότητα και την προσφορά αυτής της γυναίκας διαρκώς μεγάλωνε. 

Ο άδικος πρόωρος χαμός της φέρνει αβάσταγο πόνο πρώτα απ’ όλα στην αγαπημένη μας Μόσχα που βιώνει την χειρότερη ανθρώπινη τραγωδία και σε όλη την μεγάλη και ωραία της οικογένεια.

Δεν υπάρχουν λόγια παρηγοριάς σε τέτοιες περιστάσεις. Τα συλλυπητήρια όσο από καρδιάς δεν μοιράζουν τον πόνο. Επειδή η Ευαγγελία ήταν φιλοσοφημένος άνθρωπος πιστεύω, ότι θα είναι ευτυχισμένη βλέποντας τις προσπάθειές της να ευδοκιμούν και τη μνήμη της πραγματικά να διαιωνίζεται μέσα από την παρακαταθήκη σε ποιότητα ζωής, που άφησε στην οικογένειά της και όποιον είχε την ευτυχία να τη γνωρίσει.

Καλό σου ταξίδι στη Σαντορίνη των ονείρων μας, αγαπημένη μας Ευαγγελία.

Μαρία Αρβανίτη Σωτηροπούλου


Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο γιος σου στο Ναυτικό

Ο Τηλέμαχος από τη Δίβρη δεν έφυγε ποτέ

Τα Λουβιάρικα της Σαντορίνης