Στο γυμναστήριο


Στο γυμναστήριο 

«Νους υγιής εν σώματι υγιεί», έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι και στον προθάλαμο της Τρίτης ηλικίας, με τις πρώτες αρθραλγίες γράφτηκα στο Γυμναστήριο των παιδιών μου μετά από συνειδησιακή διαμάχη, καθώς ο συγκεκριμένος χώρος έχει τη φήμη από χώρου συγκέντρωσης «ψώνιων» μέχρι κέντρου συναλλαγής σεξουαλικών ή άλλων φευγάτων συγκινήσεων. 
Μετά την υποχρεωτική άθληση της Μέσης και Ανωτάτης (στα πρώτα χρόνια) παιδείας, εθελοντικά ασχολήθηκα με τη γυμναστική την εποχή που ο Λαλιώτης ιδρύοντας το «Αθλητισμός και γυναίκα», έδωσε την ευκαιρία στις μικρομανάδες ν’ αθλούνται στο υπό ανέγερση ΣΕΦ την ώρα, που δίπλα κάποιος άλλος γυμναστής απασχολούσε αθλητικά τα κουτσούβελα. 
Με την περαίωση του ΣΕΦ το πρόγραμμα για τις γυναίκες ατόνησε, τα παιδιά γρήγορα μεγάλωσαν, οι σκοτούρες θέριευαν μέχρι που τα γηρατειά χτύπησαν την πόρτα. 

«Μη ρωτάς τι κάνει το κορμί σου για σένα. Σκέψου τι έκανες εσύ για το κορμί σου» σκέφθηκα υπολογίζοντας ότι, αφού ο πάνσοφος κατασκεύασε αυτή τη μηχανή για να κινείται, δεν είχα το δικαίωμα να τη φυλακίζω μια ζωή πίσω από ένα γραφείο, αλλ’ αντίθετα θα έπρεπε να του διαθέτω μια τουλάχιστον ωριαία ημερήσια άσκηση. 
Αυτό και έπραξα και το τηρώ επί τουλάχιστον μια πενταετία. Οι αρθραλγίες υποχώρησαν αφού αναγκάστηκα να επανεκπαιδευθώ στη σωστή χρήση των μελών του σώματος μου, έτσι ώστε να μην επιβαρύνονται οι αρθρώσεις. Η απίστευτη ποικιλία μεθόδων γυμναστικής σήμερα, από τα βάρη μέχρι τη γιόγκα, ξυπνά διαφορετικούς τομείς του σώματος από καλά κρυμμένες μυϊκές ομάδες, μέχρι το εγκεφαλικό κέντρο ελέγχου της ισορροπίας, ενώ η συναναστροφή με νέους ανθρώπους ανεβάζει την ψυχολογία, χωρίς να ξεχνάμε την έκκριση των ενδομορφινών κατά την άσκηση που σε κάνουν να νιώθεις στο τέλος καλά, ακόμη και όταν ξεκινάς άκεφος. 

Άλλωστε σύμφωνα με πρόσφατη ιατρική μελέτη (ΝJM Γιάννης Ιωαννίδης- Χουσείν Νάσι 2013) "Η άσκηση μπορεί να είναι εξ ίσου αποτελεσματική με τα καρδιολογικά φάρμακα ενώ υπερτερεί σε σχέση με τα φάρμακα πρόληψης των εγκεφαλικών ενώ μειώνει έως 50% τον κίνδυνο διαφόρων ασθενειών όπως καρδιοπάθειες εγκεφαλικού, διαβήτη και καρκίνου, καθώς και να μειώσει έως 30% τον κίνδυνο προώρου θανάτου."

Ειδικά ευγνωμονώ τους γυμναστές, νέους και υπαμειβόμενους, που στη συντριπτική πλειοψηφία, αγαπούν τη δουλειά τους και με μεράκι μυούν τους γυμναζόμενους στη σωστή χρήση ενός τόσο πολύπλοκου μηχανισμού, όπως είναι το ανθρώπινο σώμα. Προσοχή χρειάζεται μόνο να μη παρασυρθείς από τον ενθουσιασμό, ότι μπορείς να γίνεις πρωταθλητής και προσπαθείς να συναγωνισθείς τους νέους, αν και η φύση προνοεί. Μετά κάποια ηλικία, όσο και αν προσπαθείς τα πόδια μπουρδουκλώνονται στους γρήγορους ρυθμούς της αερόβιας άσκησης.

 Μια νέα συνήθεια, που αποκτάς με τη χρόνια άσκηση, είναι η σωστή αναπνοή. Έτσι μετά από λίγο πιάνεις τον εαυτό σου να εκπνέει βαθειά, όχι μόνο στη δύσκολη στιγμή της άρσης βαρών, ή το πιλάτες, αλλά και στο βαθύ άγχος της καθημερινότητας. Την εποχή της οικονομικής κρίσης το γυμναστήριο, ιδιωτικό ή και δημοτικό αποτελεί τη σωστή διέξοδο για κάθε ηλικία. Ειδικότερα για όσους τυχερούς πρόλαβαν να πάρουν την πολυπόθητη σύνταξη.

Mαρία Αρβανίτη Σωτηροπούλου

Σχόλια

  1. Όλγα Αθανίτη Δε θα μπορούσες να τα πείς καλύτερα Μαράκι! Μακάρι να πήγαινα κι εγώ με συνέπεια σε μάθημα γιόγκα και πιλάτες...Χρόνου και χρήματος απόντων, προσπαθώ να ξεκλέβω λίγη ώρα μόνη στο σπίτι... αλλά και πάλι...σε μακαρίζω.
    12 Αυγούστου 2010 στις 12:35 μ.μ. · Μου αρέσει!

    PanagiOtis Katsaounos Για κάποιο λογο δε μπορώ να το ανοίξω Μαρια μου. Είμαι σίγουρος ότι θα γραφεις τα καλύτερα και με ευγένεια, οπότε σ´ευχαριστω έτσι και αλλιώς.
    13 Αυγούστου 2010 στις 2:19 π.μ. · Μου αρέσει!

    Κυριαζής Σκλαβούνος Αγαπητή και φίλτατη Μαρία την πιο πάνω επιστημονική σου προτροπή την ακολουθώ χρόνια, προπαντός μετά την συνταξιοδότησή μου. Αν ποτέ σε βγάλει ο δρόμο σου προς την Εύβοια ή μαζί μετά της φιλτάτης μου οικογένειας Μπριτζάκη, αυτό θα ήταν και το καλύτερο,...Δείτε περισσότερα
    26 Οκτωβρίου 2010 στις 6:09 π.μ. · Μου αρέσει!

    Ioannis Tsipouridis Πολύ καλό Μαρία μου. Εγώ παλεύω με το διάδρομο μου κι όπως βλέπεις - εκ του αποτελέσματος που λένε - για την ώρα κερδίζω....
    11 Απριλίου στις 9:42 π.μ. · Μου αρέσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο γιος σου στο Ναυτικό

Ο Τηλέμαχος από τη Δίβρη δεν έφυγε ποτέ

Τα Λουβιάρικα της Σαντορίνης